www.pinggirlapangan.com

www.pinggirlapangan.com

Sabtu, 13 September 2014

Kembali Moncer di Klub Pinjaman

TAJAM: Safee  Sali bersama fans di Sidoarjo (foto:sidiq)

SAFEE Sali baru saja menjalani latihan bersama Timnas Malaysia di Gelora Delta Sidoarjo pada Sabtu petang WIB (13/9). Dia pun tampak berjalam tergesa-gesa untuk keluar lapangan.
 Namun, langkahnya terhenti saat penulis memanggil namanya dan menyebut kata Arema. Safee pun langsung berhenti dan membalas uluran tangan.
 ‘’Saya tidak bisa ke Malang karena baru saja datang. Tapi, tadi sempat ketemu teman-teman setelah latihan timnas Indonesia,’’ ujar Safee.
 Ini merupakan kali pertama lelaki 30 tahun tersebut datang ke Indonesia. Padahal, pada 2011,  Negeri Jamrud Khatulistiwa, julukan Indonesia, bukan negeri yang asing baginya.
 Pada musim 2011-2012, Safee tercatat sebagai penggawa klub Pelita Jaya Karawang. Dia menjadi pemain Malaysia pertama yang merumput di kompetisi sepak bola Indonesia.
 Pelita Jaya tertarik memakai Safee setelah setahun sebelumnya dia bermain gemilang bersama Timnas Malaysia di ajang Piala AFF. Selain sukses mengantarkan negaranya menjadi juara event sepak bola bangsa-bangsa Asia Tenggara tersebut untuk kali pertama, lelaki dengan tinggi 173 sentimeter tersebut juga menjadi pencetak gol terbanyak (top scorer) dengan koleksi lima biji.
 Sayang, Arema, yang menjadi klubnya, tak pernah memakai tenaganya. Sejak 2012-2013, Safee dipinjamkan ke klub Malaysia Daruk Takzim. Bergabungnya dia dengan klub asal Johor tersebut juga mengundang kontroversi. Alasannya, sebelumnya, dia sudah menyatakan bergabung dengan Selangor.
 Kontribusi Safee di Daruk Takzim sangat besar.Klub yang berdiri 1972 itu diantarkannya menjadi juara Malaysia Super Leagua (kasta tertinggi kompetisi sepak bola Malaysia). Ini pula yang membawa Safee kembali dipercaya masuk timnas negerinya. (*)

Sekilas tentang Safee Sali
Nama lengkap: Mohd Safee bin Mohd Sali
Usia: 30 tahun
Lahir: Selangor,28 Januari 1984
Posisi: striker

Klub yang dibela
2003-2005:Kuala Lumpur FA
2003: Melaka TMFC (pinjam)
2005-2006:Sarawak FA
2006-2011: Selangor FA
2011-2012: Pelita Jaya
2012: Pelita Jaya
2013-..: Darul Takzim FC (pinjam)

6 comments:

Mrs aisha Bukafia mengatakan...

Hello semua, saya mrs aisha bukafia, saya ingin memberikan anda semua sekeping nasihat anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, orang-orang di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, walaupun sebahagian daripada keterangan di sini adalah semua palsu mereka adalah orang yang sama yang melakukan itu semua, mereka masih orang yang sama melakukannya. jadi sila berhati-hati untuk tidak jatuh yang tertipu atau menipu rakan-rakan Indonesia, saya menipu empat kali sekitar Rp10,000,000 juta bagi kos cukai dan kos insurans, tetapi selepas pembayaran saya saya tidak mendapat pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan lagi,

 Ia akan menarik minat anda untuk mengetahui bahawa ada undang-undang kewangan atau kaedah-kaedah kos ini mendapat pinjaman dari bank-bank, peminjam atau syarikat tetapi Allah bersyukur kerana saya kemudian menerima pinjaman sebanyak $ 100,000 daripada syarikat yang seorang kawan saya yang memperkenalkan saya dengan sebenar dan syarikat pinjaman dipercayai, (Emiliana WILSON pINJAMAN sYARIKAT), mereka syarikat terkemuka di Asia, mereka berada di sini untuk membantu kita semua yang telah scammed dan menipu, jadi jika anda memerlukan kredit pinjaman wang tulen lebih baik dan, sama memohon pada (Emiliana WILSON pINJAMAN SYARIKAT) atau jika anda mempunyai rakan-rakan dan memberitahu mereka untuk membantu anda untuk menghubungi mereka untuk pinjaman, okay, anda boleh mendapatkan yang sangat mudah untuk mendapatkan serendah 2% daripada pinjaman tanpa cagaran atau penjamin. Ini adalah e-mel mereka

(emilianawilson11@gmail.com) Anda boleh menghubungi mereka dengan aplikasi anda adalah baik dengan mereka anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa 24 jam, asli cepat dan saya terpaksa membantu negara saya daripada penipuan, e-mel saya adalah (mrsaishabukafia@gmail.com) hubungan saya untuk maklumat lebih lanjut mengenai Emiliana WILSON PINJAMAN SYARIKAT, saya bersedia untuk membantu anda, Allah memberkati anda semua. NOTA all.PLEASE. NOTA, TIADA YURAN PEMINDAHAN, NO Bayaran CUKAI, NO YURAN INSURANCE) harta pemberi pinjaman atau syarikat itu tidak mengumpul charges.Allah ini memberkati kita YURAN PEMINDAHAN, YURAN NO CUKAI, NO YURAN INSURANCE) Lender sebenar Syarikat ATAU TIDAK mengumpul penutup caj penyanyi, lama hidup rakyat Malaysians negara kita dan lama hidup kepada orang yang baik di negara saya.

17 Juli 2016 21.13
Hannah Boss mengatakan...

Tahun ini segera akan berakhir, adakah anda mencapai matlamat anda yang anda tetapkan untuk tahun ini? Kami berada di sini untuk membantu anda merealisasikan impian anda. Memohon untuk pinjaman serta-merta hari ini dan membina semula perniagaan anda dan memulakan usaha yang lebih baik dan menangkap impian anda. Kami memberi seluruh dunia pinjaman dan apa-apa jumlah yang anda mahu. Hubungi kami sekarang (hannahbossloanfirm@gmail.com) Berimanlah i, Puan Hannah Boss. masa depan anda adalah selamat.


21 September 2016 23.02
Solusi cepat kaya mengatakan...

,,.,KISAH NYATA ,,,,,,,
Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI JAMBRONG di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB KI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN).

[[[[[[[

29 Desember 2016 04.07
Prida Wahyu mengatakan...

Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI.Ageng hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI.Ageng di No 0823-4576-7849. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Alhamdulilah Demi Allah, akhirnya yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali merintis usaha saya.terimaksih KI.Ageng saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB KI.Ageng DI 0812-4576 7849. (TANPA TUMBAL/AMAN).

10 Juli 2017 11.40
collins williams mengatakan...

Adakah anda memerlukan pinjaman komersial dan perniagaan? Jika di sini ya tawaran yang berdaftar, kerajaan yang diluluskan dan pemberi pinjaman swasta berlesen kami menawarkan pinjaman dengan kadar 3% dan kami memberi pinjaman dalam julat dari $ 2,000 hingga $ 100,000,000.00. Hubungi kami hari ini di: bigloan15@gmail.com dan dapatkan Untuk memulakan perniagaan pinjaman mereka dan keperluan lain.

SYARIKAT PINJAMAN BESAR
bigloan15@gmail.com

23 Mei 2018 03.11
collins williams mengatakan...

Adakah anda memerlukan pinjaman komersial dan perniagaan? Jika di sini ya tawaran yang berdaftar, kerajaan yang diluluskan dan pemberi pinjaman swasta berlesen kami menawarkan pinjaman dengan kadar 3% dan kami memberi pinjaman dalam julat dari $ 2,000 hingga $ 100,000,000.00. Hubungi kami hari ini di: bigloan15@gmail.com dan dapatkan Untuk memulakan perniagaan pinjaman mereka dan keperluan lain.

SYARIKAT PINJAMAN BESAR
bigloan15@gmail.com

23 Mei 2018 03.12

Posting Komentar

www.pinggirlapangan.com

www.pinggirlapangan.com